یادداشتهای هرازگاهی

مامانایی که شبا به نی نی هاتون شیر می دید حتماَ بخونید!!!!

1391/3/11 18:15
نویسنده : بهدیس
812 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

پسر اول من، علی دو سال کامل شیر خورد، خوب وزن می گرفت و رشد عالی داشت. علی من شبها حتماْ هر یک یا دو ساعت یکبار بیدار می شد و شیر می خورد، تمام سعی خودم رو می کردم که بعد از هر بار شیر دادن کمی آب هم به بچه بدم که چیزی از شیر من روی دندونهای تازه در اومده نمونه...

اما تلاش من فایده نداشت چون نی نی من بعد از خوردن آب دوباره سینه من رو می خواست و شیر مادر!!! انگار می خواست مزه اون همچنان زیر زبونش باشه...

وقتی کم کم دندونها لکه های سیاه پیدا کردن و حتی یکی از دندونهای جلویی شکست من بشدت بهم ریختم، حالا دندونهای جلویی پسرک دومم که هنوز شیر می خوره داره کم کم سیاه می شه و ربطی به قطره آهن هم نداره!

شما چه تجربه ای در این زمینه داشتید؟

دوباره سلام

بعداً که این مطلب رو خوندم احساس کردم ناقصه و متن مطلب با عنوان نمی خونه

باید بگم که حتما و حتماً سعی کنید بعد از هر بار شیر دادن به کودک دندانهاش رو بشورید به همین سادگی

 

یا آب بدید یا اینکه با یک پارچه تنظیف تمیز روی دندانها بکشید که قطره های شیر از روی دندانها پاک بشه

عدم موفقیت من در این کار بخاطر این بود که پسرکم بعد از آب خوردن دوباره شیر می خواست ، متاسفانه بیشتر دندونهاش خراب شدن

 

و این موضوع رو در مورد شیرخشک هم رعایت کنید

هر بار که بچه شیشه رو تموم کرد یا با لیوان یا تو همون شیشه (البته بعد از شستن) آب بهش بدید که بخوره تا ذرات شیر باقیمانده روی دندانها بره.

این کارها رو بکنید  تا سختی بردن یک کودک 2 یا 3 ساله به دندانپزشکی رو تجربه نکنید که خیلی سخته  

موفق باشید.  

پسندها (2)

نظرات (3)

مامان معصی
10 بهمن 89 3:32
سلام؛ دختر من هم یکسال و تقریبا هفت ماهش هست و شیر می خوره راستش من زیاد تجربه ندارم ولی یکی از دندونهای عقبی دختر منم سیاه شده که یکی از دوستهام می گفت واسه قطره آهن هست ولی من نگران بودم که نکنه از زیاد خوردن شکلات باشه
مامان یاس
28 دی 90 16:23
سلام به مامان خوب با نی نی قند عسلش من مامان یاس هستم نی نی ندارم ولی دعا کنید توفیق پیدا کنم نی نی هم مثل نی نی شما شیرین داشته باشم. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم من شما را لینک میکنم شما هم منو لینک کنید و بیایین به این خانه تازه تاسیس ما سربزنید.من وبابا حسن تازه عروسی کردیم و عاشقانه داریم زندگی میکنیم که یه هو دیدیدم این دنیای نی نی ها برای ماهم هست پس اومدیم بلاخره با شما خانم گل آشنا شدم با نی نی مربایی تون خوشحال میشم اومدید نظر بدید و توی بحث ها وحرفهای ما هم شریک بشید من همیشه میام بهتون سرمیزنم ومطالبتون را میخونم. یاعلی www.ninivamaman.niniweblog.com
محی مامان ملینا و کوروش
22 تیر 92 9:20
سلام مامانی من با شما کاملا موافقم دختر منم دوسال شیر خورد و الان نه سالشه و سه تا دندون کشیده و دوتا پر کرده.از دندونپزشکی بیزاره و هر بار که می بردمش کلی عذاب می کشیدم خودمو مقصر خراب شدن دندوناش می دونستم و برای همین خیلی ناراحت هستم.الانم یه پسر 1ساله دارم که مثل دخی شبا تا صبح شیر می خواد الان4تا دندون داره و می ترسم مثل اون شه.تصمیم دارم تا دو ماه دیگه از شیر بگیرمش تا اون بلای قبلی سرم نیاد.به نظر من نی نی ها یکسال شیر بخورن بسشونه